Turbina się wyłącza przy 120km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vigo_trn
    Classic
    • 2020
    • 0

    Turbina się wyłącza przy 120km/h

    dzień dobry wieczór :szeroki_usmiech

    w końcu kawka i trochę dychnięcia po całym dniu :szeroki_usmiech

    musze się umówić na przegląd i wymianę oliwy tylko czy jest sens jechać do ASO po 4 latach :?: :idea:
  • vigo_trn
    Classic
    • 2015
    • 9

    #2
    Turbina się wyłącza przy 120km/h

    Samochód: Skoda Octavia I 1,9 TDI

    Problem: Turbina mi się wyłącza przy 120km/h i żeby znowu działała muszę wyłączyć samochód. Co to może być ?

    Komentarz

    • spc
      Elegance
      • 2012
      • 825
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Notlauf - poszukaj z pomocą google
      Przywitaj się w odpowiednim dziale, dostępny na stronie głównej forum, bo zaraz od moda po łapach dostaniesz
      Piter
      tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
      KM i Nm dołożył gregor10

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #4
        Czyszczenie turbiny cię czeka.
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • vigo_trn
          Classic
          • 2015
          • 9

          #5
          Mechanik mi polecił wymiane zaworu sterowania turbiną N75. Dzisiaj będę ją miał i sprawdzam. Dam znać o efektach.

          Komentarz

          • himi
            L&K
            • 2013
            • 1115
            • Octavia II (1Z3)
            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

            #6
            Wyskoczył ci na kompie błąd przepływomierza? Objaw masz typowy dla zawalonego turbo.

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Raczej ... zasyfionego turbo - a dokładnie łopatek
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • vigo_trn
                Classic
                • 2015
                • 9

                #8
                Niestety to nie N75. Takie same objawy jak przy starym N75. Tak był błąd przepływomierza. Będe wyjmować turbine i czyszczenie łopatek za 250 PLN mnie czeka. Kupiłem też już gruszke na zaś bo może sie okazać że to gruszka...

                Komentarz

                • hsurim
                  Elegance
                  • 2006
                  • 788
                  • Kia
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Odcinanie turbo, przy większych obrotach, jest ty-po-wym objawem przeładowania.
                  Wyczyścisz turbinę i ... spokój (na jakiś czas).
                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                  Komentarz

                  • xcracer
                    Elegance
                    • 2014
                    • 851
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez hsurim
                    Odcinanie turbo, przy większych obrotach, jest ty-po-wym objawem przeładowania.
                    Wyczyścisz turbinę i ... spokój (na jakiś czas).
                    Nie zawsze. U mnie w 1.9 tdi AGR powodem była uszkodzona wtyczka czujnika w górnej części intercoolera. Przez dłuższy czas nie mogłem znaleźć przyczyny. Czyszczenie turbiny nie przyniosło żadnych efektów. Objawy były dokładnie takie same. Po wymianie wtyczki przejechałem jeszcze może 20 kkm i problem nigdy nie wrócił. Później auto zostało sprzedane.
                    Moja FLka:

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                    Komentarz

                    • zepter00
                      RS
                      • 2008
                      • 2304

                      #11
                      Szkoda tylko, że w AGR nie masz zmiennej geometrii łopatek turbiny. :wink:
                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                      Komentarz

                      • xcracer
                        Elegance
                        • 2014
                        • 851
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Wiem o tym, kilka lat jeździłem AGRem. Niebardzo się wtedy interesowałem tym co mechanik miał na myśli mówiąc czyszczenie turbiny. W każdym bądź razie nie przyniosło to żadnego efektu
                        Moja FLka:

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                        Komentarz

                        • vigo_trn
                          Classic
                          • 2015
                          • 9

                          #13
                          Samochód u mechanika. Dzwonił do mnie przed chwilą po testach ciśnienia i mówi, że pompuje, pompuje i przy wysokich nagle puszcza i znika. Prawdopodobnie łopatki. C.D.N.

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            W AGRrze, turbina sama się czyści - wystarczy tylko nieco (po nagrzaniu silnika) dać w rurę.
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #15
                              przecież autor tematu ma AHF :wink:
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • hsurim
                                Elegance
                                • 2006
                                • 788
                                • Kia
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Wiem, co ma autor i dlatego też pisałem o czyszczeniu u Niego łopatek.
                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                Komentarz

                                • vigo_trn
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 9

                                  #17
                                  AHF wpisałem, bo nie wiedziałem jaki mam dokładnie to wybrałem losowy. Samochód został w Polsce a ja już na obczyźnie i nie sprawdze teraz tego. Rozwiązaniem okazało sie czyszczenie łopatek oraz wymiana gruszki (mechanik mówił, że był piasek i trzeba było wymienić). Niewiem czy poprostu nie chciał zarobić w każdym bądź razie problem rozwiązany.

                                  Po za tym musiałem wymienić 2 drążki, sworznie oraz 2 tulejki w zawieszeniu za co skasowali mnie łącznie 1150 zł !! Oszalałem...

                                  [ Dodano: Pią 10 Lip, 15 20:27 ]
                                  Problem z turbiną powrócił, a raczej nie został rozwiązany ponieważ wydawało mi się że wszystko gra a po powrocie zza granicy okazuje sie ze cały czas ten sam problem. Testowalem go na autostradzie i doszedł do 180 aczkolwiek bardzo powoli musiałem go gazować, gdy tylko dałem więcej gazu od razu odcinało turbine, a przy 180 bez różnicy czy był gazowany czy nie odcinało.

                                  Gruszka, zawór N75, czyszczenie łopatek zrobione. Co może jeszcze być ?

                                  Komentarz

                                  • lepciak
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 2

                                    #18
                                    Re: Turbina się wyłącza przy 120km/h

                                    Zamieszczone przez vigo_trn
                                    Samochód: Skoda Octavia I 1,9 TDI
                                    Problem: Turbina mi się wyłącza przy 120km/h i żeby znowu działała muszę wyłączyć samochód. Co to może być ?
                                    Mój poprzedni samochód: VW Passat B4 1,9 TDI. Turbina wyłącza się przy 120 km/h i samoczynnie włącza poniżej 110 km/h.
                                    N75 wymieniony i nic. Okazało się, że filtr powietrza po przejechaniu autem około 2 tys km przydławił się gdyż był wadliwie wykonany.
                                    lepciak

                                    Komentarz

                                    Pracuję...